Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź politykę prywatności żeby dowiedzieć się więcej.

Ćwiczenia - Odcinek piersiowy kręgosłupa

UWAGA !

Żadne ćwiczenie nie może powodować dolegliwości bólowych!

Zazwyczaj odcinek piersiowy kręgosłupa ulega usztywnieniu. Rzadko w tym odcinku można natrafić na przepuklinę dysku lub nadmierną ruchomość. Z powodu częstego garbienia pleców dochodzi do nadmiernego obciążenia na przednich krawędziach trzonów kręgów co skutkuje po paru latach pojawieniem się zmian zwyrodnieniowych w tym miejscu. Zmiany zwyrodnieniowe razem z ochronnym napięciem tkanek miękkich przykręgosłupowych (tzw. zablokowania stawów) powodują bezbolesne usztywnienie tej części kręgosłupa. Jeśli odcinek piersiowy będzie się mniej poruszał, to w części szyjnej i lędźwiowej pojawić się musi większa ruchomość (jak w naczyniach połączonych). Większa ruchomość kręgosłupa szyjnego i lędźwiowego spowoduje niszczenie krążków międzykręgowych (dysków) w tych odcinkach. Jeśli przepuklina dysku już jest tam obecna, to ważne jest aby jak najszybciej przywrócić prawidłową ruchomość w odcinku piersiowym. Odciąży to segmenty z przepukliną dyskową. Oprócz ruchomości odcinka piersiowego ważna jest też siła mięśni prostowników i krótkich rotatorów tej części kręgosłupa. Siedzenie w biurze 8 godzin dziennie w pozycji wyprostowanej możliwe jest tylko wtedy, gdy mięśnie są codziennie trenowane.

Ćwiczenie nr 11

Zwiększenie ruchomości odcinka piersiowego kręgosłupa
Ruch w jedną stronę dłonią do sufitu - 4 sekundy / bez jakiegokolwiek zamachu!!!

Dla większej pracy mięśni można to ćwiczenie wykonać z użyciem taśmy thera band (ćwiczenie nr 12).


Ćwiczenie nr 12

Wzmacnianie mięśni odcinka piersiowego kręgosłupa